Oboy!

Vuxenpoäng till Mia: 10 p

 

Blivit förkyld och för första gången i sitt liv så får man själv ta och inhandla alla nödvändiga piller och sprayer som behövs för att ta livet på de elaka virusen.

 Efter en jobbig 10 h dag på jobbet fylld med snor och elaka hostningar känndes livet sådär, för att sedan komma hem till boet och betala hyran genom en bank som man inte riktigt begrep. Men det är väl så, ansvaret slår till när man minst anar det elr?

 

Ligger nu hemma, en fri dag från jobbet på grund av feber och allmän dålig intelligensnivå och reaktionsförmåga. Skönt faktiskt att få vara hemma även fast det hade varit skönare att vara frisk och ledig, men man ska inte vara kräsen, sen när får man som man vill här i livet!?

 

I osdags åkte Moa hem till Kalmar för att träffa alla djur och få lite hederlig hemlagad mat osv.. Blev ett drama på morgonen då hon skulle med en buss vid 07.15 och jag vaknade vid 06.45 och vem såg jag inte ligga i sin säng och sussa sött?.. Men hon han, tack vara snabba beslut och lite hjälp från puckobarnen..

 

Även igår var kvällen full med vuxenpoäng då vi bara var 4 stycken kvar i kollektivet.

Moa hade som sagt övergett oss för Kalmar, Isabell likaså och Fia som har  konstiga arbetstiderna var på jobbet. . Detta innebar att det bara var 4 barn kvar i barnhagen, dessa barn bestämde sig då för att baka lite scones. Och om det bakades! Gott blev de och där satt de runt köksbordet med tända ljus och åt nybakta scones, drack te och oboy.. som är så gott!

 

Mysigt värre var det, och ja, mamma. Jag kan baka, följa recept ..nja, men resultatet talar för sig själv =)

 

Hoppas att ni har det bra och att ni också får er beskärda del av scones bakande. Här i Oslo faller snön ner, mysigt värre!


Dansande rovdjur

Låt mig berätta om helgens påhitt..

Fredags träffade jag Alle på Cafe sör och även fast man intalat sig själv innan att det ska bli en lugn kväll med bara några öl blir det inte riktigt så.. en öl blir snabbt till 14 och rätt som det är befinner man sig på ett danshak och skakar rumpan, vandrar sedan hem vid kl 4.00 på morgonen, vaknar vid 7, och går till jobbet..

Lördagen var det på att igen, och det var dags för en riktig tjejfest, satt hemma, i köket och spelade öl spelet, sjukt roligt "fia är bäst" sedan begav vi oss till yatsy och dansade hela natten lång.. vi var som galna rovdjur... sjukt lyckad kväll tillsammans med alla sina kvinnliga sambos =)

Idag har jag varit ledig och varit förvånansvärt aktiv, varit och vaccinerat mig, gått till banken, gått till posten och kopierat ett par nyckar, eftersom jag lyckades slarva bort dom första helgen här... ja vet Moa, jag är slarvig... you know me..

 

Imon är det återigen dags för chokladmakeri.. så om ni har vägarna förbi Oslo, tveka inte att trilla in på lilla kokosbollen. Banansmaken är bäst.


Hey Good Lookin'

Musiktips, perfekt på bussresan---


Helgens event

Har för ovanlighetens skull haft en lugn helg. skönt!

I fredags efter jobbet så åkte jag och Moa hem till Jipe och Johan för att spela cluedo och prata strunt. En himla trevlig kväll blev det, och anteckningarna till cludddet var flummiga.. Jipe-senap, Moa-professor plommon osv..

I lördags var det jobb. Men en trevlig sak som hände var att  Klaras mamma, Maria var här på besök ifrån Kalmar, så på kvällen vankades det middag och om det var gott! Tackar så mycket för en underbar kväll med även denna gång, spel och trevligt sällskap.

Söndagen var det dags för jobb igen och efter jobbet har jag bara tagit det lugnt och kollat på film, spelat mario kart o toksprungit till turkiosken för att inhadla toalettpapper! Man har tyvärr behov.

Nu ligger jag här i hönsgården och alla ligger i sina respektiva sängar o sussar sött, själv är jag ledig imorgon, enda dagen i veckan och oturligt nog infaller sig den lediga dagen på en måndag. Inte jättekul men men...

Imon blir det till och hinna med allt som man annars inte hinner, såsom att tvätta, städa, gå till banken osv.. WOHO!

over and out




Close your eyes

Läget i Oslo är fint, stämmningen i kollekivet är bra. Fia och Isabel är ute o dricker öl, killarna o frida sitter o chattar med varandra inne på herrarnas, vilka nödar =)
Jag och Moa sitte inne i vårt rum och lyssnar på gamla kärkekslåtar och har det mysigt!

Idag har jobbet gått bra, fick sluta tidigare pågrund av att mitt huvud kändes som en hamster hade tuggat på, men sen slängt undan pågrund av köttet inte var tillräckligt mört.

Imorgon blir det jobb igen, och jag ska få sushi som matlåda av chefen! härmed klubbar jag att det blev en sushi vecka. Härligt med omega 3!


Ha de                

 

Håkan Hellström, Varm choklad och Have a heart


 


Som vanligt börjar jag med att säga, ja vet, och jag skäms. Är ingen dedikerad bloggare i själ och hjärta. Men desto längre blogg inlägg bli det, när det väl sker.


Sen sist har det hänt en himla massa, livet i Oslo rullar på i bara tusan och jag trivs fortfarande som fisken i vattnet, varje dag känner jag mig mer och mer hemma.


I förra helgen så hade vi långväga besök ifrån Kalmar. Willy och Jens valde att hedra oss med sin närvaro, Med var också Pelle, Mini och Johan som av någon anledning har valt att bosätta sig i Moss, men kände trycket ifrån storstaden och kom för att trycka in sig i vårt lilla kollektiv. Även killarna hade besök av 2 pojkar. Så ni kan bara ana hur fullt det var i den lilla hönsgården. Men det blev en trevlig helg med mycket sång och glada upptåg. Låten som spelades mest var nog Idol Annas "Have a heart" som gick på repeat  om och om igen.. Visst Anton?  Jens blev kompis med min nalle Siggy och man såg dom ofta i korridoren gåendes han i hand.


                                                        

Veckan som kom var mest jobb för min del, då jag har blivit en slags expert på choklad i alla dess former. Visste ni föresten att kokosbollar håller i en evighet om det är nerfrysta?!


Efter jobb blir det oftast mycket filmtittande och idol. En skön Sverigeförankring och en alltid lika populär tillställning som drar allas intressen till samma tid och plats. Heja Johan säger jag!


Denna helg som var inleddes med en välförtjänt öl på fredagskvällen, precis hemkommen ifrån jobb för att sedan gå ut och svänga de lurviga. Markus lillebror var på besök och han ville själklart se vad Oslo hade att erbjuda, så det var bara att lägga fram sin goda sida och dra ut pojken på stan! Väl ute dansades det som aldrig för!


Lördagen var en aning jobbig, då jag var bakfull och jobbade, men som de kloka människorna säger, man har bara säg själv att skylla. Men efter jobbet däremot blev det desto trevligare, efter en powernapp skulle nämligen jag och min ena sambo Anton gå på en konsert , för att se ingen annan en Göteborgs  duracellkanin  Håkan Hellström. Konserten var riktigt trevlig, och det var kul att göra något annat än bara jobb och film.

Väl hemma, var alla andra ute men jag bestämde mig för att en god natts sömn inte kunde skada eftersom det vankades jobb igen på söndagen. zzzzzzzzzzzzzzzzzZZZ


Söndagen var det som sagt jobb och sedan somna inne i pojkarnas rum framför Djungelboken.


Måndagen (min enda lediga dag i veckan) sovs bort till kl 1 då min kära vän Klara ringde. Vi hade en dejt som skulle avnjutas denna trevliga höstdag på ett fik. Väl inne i staden slog vi oss ner på Cafe sör och pratade om allt mellan himmel och jord. Tack klara för en fantastisk trevlig dag!

Hemkommen vid 6 tiden, var det dags att börja göra sig i ordning då jag hade en sushi dejt.

Sushin var god, dejten var mysig. Mer får ni inte veta..


Ja och nu, denna tisdag som vi har kommit fram till har varit jobb och nu bloggande. Har även hunnit med att laga mat och blivit lurad av någon eller något.. Helt sjukt, min svenska mobil ringde, vilket den aldrig gör, jag svarade och och andra sidan är det en man som säger

•-         Hej, jag ringer ifrån sr metropol (någon slags radiokanal) och vi har slupmässigt dragit dit nr, om du nu svarar på en fråga har du chans att vinna en summa pengar.

•-         Mia: Ok, ja det låter juh fint, vad är det för fråga? (tåls att tillägga, jag står som ett frågetecken och undrar vem det är som driver med mig)

•-         Ok, är du beredd? Nämn två böcker som jan Guillou har skrivit.

•-         Ondskan och Arn  

•-         Grattis, du har vunnit 5 tusen kronor , vi kommer att ringa upp dig om 5 minuter

•-         Ok, Tack!



Ringde dom upp.. Nej. Vem är det som har drivit med mig undrar jag nu. Några förslag?

  

  

Ja, det var väll det hela. Är stolt över dig som läser detta om du orkar plöja igenom detta super långa inlägg, men som jag nämnt, eftersom jag suger på att uppdatera får jag kompensera det genom att skriva onödigt långa inlägg när lusten som så sällan faller på!


Ha en fin kväll och njut av att vara vid liv! Ha de-


Aneli från montri ( Amelie från montmatre)



Idag har jag gjort chokladbollar på jobbet, dom blev fula och såg ut som diverse bläckplumbar. En drake, en apa, en enhörning och en giraff. Låt fantasin sätta gränserna!

Fia och Moa skulle se film, Fia undrade om aneli från montri var bra, Mia var ett ?
sen dök glödlampan upp, jaha! du menar Ameli från Montmatre?!

De var det jag hade att säga för dagen, är trött o ska nu slöglo på nåt eller kanske ta en promenad tilsammans med Peter Lemarc`?

Ha de! 


RSS 2.0