Många vietnameser, ett par norrmän & så jag

 

Mamma! Du som älskar olika kulturer och seder skulle ha varit med mig i lördagskväll….

 

 Jag var nämligen på restaurang Bangkok, tillsammans med mina chefer och ett 10 tal vietnameser.

Här pratar vi matorgie! Helt galet, jag och mina nordiska grannar beställde in varsin rätt, men i slutändan hade vi ett 20 tal rätter som det skulle smakas på ”har du provat denna?” ”Här kommer en med bambuskott” ”Denna är lite stark”

 

En annan sak som jag märkte var att vietnameser blir förolämpade om man säger nej och är väldigt förtjusta i att skåla. Så kvällen resulterade i en himla massa öl, även fast jag artigt tackade nej, men det gick inte för sig, samt en väldig massa skålande!

 

Satt där och bara söp in denna märkliga atmosfär och lyssnade på kacklandet ifrån bordets alla hörn. Intressant kväll!

 

Idag har jag som vanligt varit ledig och kom för en liten stund sen hem ifrån Klara, där vi ätit goda bullar ifrån deli de luca och tittat på fredagens idol avsnitt. Mysigt!

 

Snart så kommer Moa och Isabell hem ifrån helgens besök i Kalmar. Ska bli skönt att få hem dom igen, känns lite tomt nu när man vant sig vid hönsboet. Har även beställt en stock snus som är efterlängtad!

 

Over and out


RSS 2.0