Håkan Hellström, Varm choklad och Have a heart


 


Som vanligt börjar jag med att säga, ja vet, och jag skäms. Är ingen dedikerad bloggare i själ och hjärta. Men desto längre blogg inlägg bli det, när det väl sker.


Sen sist har det hänt en himla massa, livet i Oslo rullar på i bara tusan och jag trivs fortfarande som fisken i vattnet, varje dag känner jag mig mer och mer hemma.


I förra helgen så hade vi långväga besök ifrån Kalmar. Willy och Jens valde att hedra oss med sin närvaro, Med var också Pelle, Mini och Johan som av någon anledning har valt att bosätta sig i Moss, men kände trycket ifrån storstaden och kom för att trycka in sig i vårt lilla kollektiv. Även killarna hade besök av 2 pojkar. Så ni kan bara ana hur fullt det var i den lilla hönsgården. Men det blev en trevlig helg med mycket sång och glada upptåg. Låten som spelades mest var nog Idol Annas "Have a heart" som gick på repeat  om och om igen.. Visst Anton?  Jens blev kompis med min nalle Siggy och man såg dom ofta i korridoren gåendes han i hand.


                                                        

Veckan som kom var mest jobb för min del, då jag har blivit en slags expert på choklad i alla dess former. Visste ni föresten att kokosbollar håller i en evighet om det är nerfrysta?!


Efter jobb blir det oftast mycket filmtittande och idol. En skön Sverigeförankring och en alltid lika populär tillställning som drar allas intressen till samma tid och plats. Heja Johan säger jag!


Denna helg som var inleddes med en välförtjänt öl på fredagskvällen, precis hemkommen ifrån jobb för att sedan gå ut och svänga de lurviga. Markus lillebror var på besök och han ville själklart se vad Oslo hade att erbjuda, så det var bara att lägga fram sin goda sida och dra ut pojken på stan! Väl ute dansades det som aldrig för!


Lördagen var en aning jobbig, då jag var bakfull och jobbade, men som de kloka människorna säger, man har bara säg själv att skylla. Men efter jobbet däremot blev det desto trevligare, efter en powernapp skulle nämligen jag och min ena sambo Anton gå på en konsert , för att se ingen annan en Göteborgs  duracellkanin  Håkan Hellström. Konserten var riktigt trevlig, och det var kul att göra något annat än bara jobb och film.

Väl hemma, var alla andra ute men jag bestämde mig för att en god natts sömn inte kunde skada eftersom det vankades jobb igen på söndagen. zzzzzzzzzzzzzzzzzZZZ


Söndagen var det som sagt jobb och sedan somna inne i pojkarnas rum framför Djungelboken.


Måndagen (min enda lediga dag i veckan) sovs bort till kl 1 då min kära vän Klara ringde. Vi hade en dejt som skulle avnjutas denna trevliga höstdag på ett fik. Väl inne i staden slog vi oss ner på Cafe sör och pratade om allt mellan himmel och jord. Tack klara för en fantastisk trevlig dag!

Hemkommen vid 6 tiden, var det dags att börja göra sig i ordning då jag hade en sushi dejt.

Sushin var god, dejten var mysig. Mer får ni inte veta..


Ja och nu, denna tisdag som vi har kommit fram till har varit jobb och nu bloggande. Har även hunnit med att laga mat och blivit lurad av någon eller något.. Helt sjukt, min svenska mobil ringde, vilket den aldrig gör, jag svarade och och andra sidan är det en man som säger

•-         Hej, jag ringer ifrån sr metropol (någon slags radiokanal) och vi har slupmässigt dragit dit nr, om du nu svarar på en fråga har du chans att vinna en summa pengar.

•-         Mia: Ok, ja det låter juh fint, vad är det för fråga? (tåls att tillägga, jag står som ett frågetecken och undrar vem det är som driver med mig)

•-         Ok, är du beredd? Nämn två böcker som jan Guillou har skrivit.

•-         Ondskan och Arn  

•-         Grattis, du har vunnit 5 tusen kronor , vi kommer att ringa upp dig om 5 minuter

•-         Ok, Tack!



Ringde dom upp.. Nej. Vem är det som har drivit med mig undrar jag nu. Några förslag?

  

  

Ja, det var väll det hela. Är stolt över dig som läser detta om du orkar plöja igenom detta super långa inlägg, men som jag nämnt, eftersom jag suger på att uppdatera får jag kompensera det genom att skriva onödigt långa inlägg när lusten som så sällan faller på!


Ha en fin kväll och njut av att vara vid liv! Ha de-


Kommentarer
Postat av: Markus, friherre

Måste säga att det var två riktiga höjdarhelger i höjd med höjdskräcken på lisseberg! Lite besviken att du inte tog dig i kragen efter Håkankonserten. Djungelboken var nog det bästa man sett på länge, hoppas verkligen att Baloo inte dog i slutet, minns inte riktigt hur det slutade...

Avslutningsvis skulle jag bara villa hälsa till morsan i Linköping! KOM IGEN NU BRITT-MARIE KÖR FÖR FA-AN!

2008-10-14 @ 22:31:32
Postat av: Fiiiiia :)

Heeeeej min kära sambo :) fint me lite bloggande från din sida, de gillar jag :)



O de dära om 5000 kr har jag inte hört ngt om? Detta måste du berätta om såfort vi ses (när det nu blir eftersom vi lyckas springa om varandra varje dag pa arbetstider :P )



PUSS

2008-10-15 @ 09:07:39
Postat av: fia :)

Föresten glömde.....Mitt hus är så stort så hans hus får inte ens plats på min toa....

2008-10-15 @ 09:09:01
Postat av: monica i kalmar

Kul att få ta del av ditt vardagsliv kram

2008-10-19 @ 06:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0