THAT IS SO GOOD!

 

 

Om det har hänt saker sen sist. Kanske inte så märkligt heller, med tanke på att det var evigheter sedan jag bloggade.

 

Jag har som sagt hunnit med massor  sedan vi sist sågs. Har varit på konsert och tittat på Hello saferide, hon var duktig men blev lite besviken på att det mest var nya låtar som spelades, men som tur var hade jag veckan innan laddat ner den nya skivan o låg och matade varje stund jag fick en chans.

 

På jobbet går det precis som vanligt, har sina upp och nergångar. Precis som alla jobb.

 

Helgen som var blev lugn. Fredagen avnjöts i kollektivet, tittandes på filmer och allmänt häng. Lördagen var meningen att det skulle festas till, men jag och Fia kändes oss allmänt slitna o  peppade så det fick bli Ben and Jerry´s and a movie istället… sjukt mysigt. Vi intog position i killarnas rum, framför den stora tv, med varsin favoritsmak av glass och filmen : Stand by me.

 

Har upptäckt att det finns saker i min vardag i Oslo som har en tendens att upprepa sig, som en röd tråd kan man säga…

 

Dessa saker är:

Currysås, det har nu blivit en favorit ”rätt”, eftersom den är så lätt att laga och med lite pasta till så blir det top notch. Här följer ett recept, mamma, du har nu min tillåtelse att bli stolt…

 

Ta fram en stekpanna, häll i mjölk, vatten, curry, salt, peppar och för att få en tjockare konsistens tillsätter du mjöl beroende på önskad tjockhet ( om deluxe varianten önskas kan du tilsätta creme creme fraiche, men bor man i Oslo, i syftet att tjäna pengar är inte detta att rekommendera) Låt det småputtra och rör om ofta och mycket för att undervikta mjölklumpar, om du förstås inte är ett fan av just nämnda.. VOILA!

 

Ben and Jerry´s, Har under en två veckors period spenderat ca 200 kr på denna underbara glass, som för varje sked man tar känns som en liten bit av himmelriket. Min personliga favorit har blivit cookie dough, ” vaniljglass med bitar av choklad och kakdeg” jag säger bara, MUMS! Jag känner dreglet sippra ut från mungipan bara genom att trycka dessa ord på tangentbordet. 

 

 

Nya ordet i kollektivet har blivit, that is so good, Detta uppkom genom att Anton

Kom hem en kväll, lite på kanelen och ja. .Resten är historia.

 

Mycket mer har såklart hänt, men min guldfiskhjärna kan tyvärr inte komma ihåg mer, så jag lämnar er med ett HA DE!

 


RSS 2.0