Nallen Siggy anfaller



Hej ! Jag vet att jag är dålig på att uppdatera mig, men är inte det som är meningen med en blogg? Att man ska få längta och suga på karamellen en stund?



Veckan har rullat på som vanligt, med jobb på lilla kokosbollen som blir en trevligare arbetsplats från dag till dag, så jag är nöjd, och ber därmed om ursäkt för allt klagande som era stackars ögon har fått läsa. Nu är livet bra igen.

Men det är väl så, att alla motgångar följs av medgångar?!


Kollektivet som jag bor i för er som inte vet har infört temaveckor, och förra veckans tema var imitationsveckan. Jag lyckades få till en imitation av kattis ahlström, tack Jessika! Så när jag, Anton och MarKus, gick för att köpa godis en kväll så var även Kattis med och förgyllde vår promenad.

Moa har gjort en lysande imitation av långben, o ja, alla kollektivbarn har gjort sin beskärda del av imitationer. Good work!


Veckan har som sagt löpt på som vanligt, med uppstigning, jobbande och sen hem för att underhålla sig med diverser filmer och spel. När det vankas nattning, har oftast Moa och Fia gått och lagt sig eftersom dom börjar jobba tidigt, en ritual som är återkommande är att min nalle, siggy, får nöjet att bombardera Fias huvud när snarkningarna börjar bli för olidliga.


Igår efter jobbet gjorde jag en avvikare och följde med chefen och chefens son, som förövrigt heter Ricki och Tommy, ut för en avsvalkande pilsner efter en 10 h arbetsdag. Det var fint, och på fredag ska det återigen bli en pilsner efter jobbet, då jag fyller år på lördag och de ville ha en liten för- födelsedags firande med sitt nya tillskott.  Dagen D, lördagen så blir det maskeradfest i kollektivet, och Mia blir äntligen fri ifrån tonåren, hoppas att alla negativa saker försvinner på köpet, vad tror ni?


Nu ska jag ta och titta på ett desperate avsnitt, då det blivit nya bibeln, följer det slaviskt.



Ha de!


Kommentarer
Postat av: Mu

Wow Mia, jag är imponerad att du äntligen har hittat till tangenterna!!!! Kul att läsa, låt det inte ta så lång tid till nästa uppdatering. Om jag inte kommer ihåg lördag så säger jag redan nu...GRATTIS i förskott!!!!!

2008-09-24 @ 22:31:31
Postat av: mia

Tack Lena, det tog ett tag att hitta, fumlade lite i mörkret =) Tack!

2008-09-25 @ 17:34:47
Postat av: Fia

hatar siggy :P Hålla på att kasta honom på mig sådär utan anledning ? :P Flååååt. '



Snart är du 20 :)

2008-09-26 @ 19:13:53
URL: http://sofiasaventyr.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0