Den lilla dvärgen och hennes vänner

Ja, vad är det egentligen som har hänt på sistone?!

 Dagarna tycks smita förbi i en slags dimma och jag har tappat grepp om både tid och rum. Börjar jag bli gammal eller bara allmänt senil, är kvällens fråga..

Men i Fredags så chillades det i hönsgården, då vi alla satt och kollade på film och hade det  mysigt, själv fick jag nog i mig en eller två öl för mycket då jag däckade vid 11-tiden.Men en öl efter jobbet är oemotståndligt och det är svårt att behärska sig när man för upp den ljuva vätskan till sin mun och känner aromen sprida sig =) Det sista jag sa, då Moa och Frida satt och spelade gitarr var - Om jag vore nykter nu så skulle jag blivit irriterad på gitarrspelandet men nu är det faktiskt mysigt .

På lördagen så var det för min del lite kämpigt att komma upp ur sängen men efter att ha legat och dåsat så klättrade jag mig ur min koma. Väl på jobbet gick allt relativt bra, kvällen innan var det sagt att alla skulle komma och prova en delikat kokosboll hos mig, men jag fick sluta tidigare vid klockan två och då hade zombiebarnen inte riktigt fått tummen ur.

Vi bestämde senare att vi skulle mötas upp för en fika, och satte oss på ett riktigt trevligt hak, Cafe sör. Detta kommer nu troligtvis bli vårt nya ställe, mycket för att vi hittar dit, men även för den billiga ölen och de vackra människorna. Nya KM stället.

                   
  

Lördagskvällen var till en början oklart men det blev som det brukar bli, fest!

Det blev en trevlig kväll med en del spelande och impulsiva danssteg. Köket är det nya danshaket, glöm palace och vallen, Bjerregaards gate 60 A i Oslo, det är där det händer!

Jag, Moa, Fia, Marcus och Anton begav oss senare under kvällen till La Bohème, en lokal pub, där ni hör och häpna finns ett biljardbord! Me like. Blev inte något spelande denna kväll. Men om jag ska spela! Men ni ska veta att det inte var lätt för lilla mig att komma in på stället, jag har nu insett att jag blir betraktad av min omgivning som en dvärg. Men efter lite övertalningsförmåga gick det bra och dvärgen fick följa med sina vänner.

På söndagen åkte jag hem till min kära väninna Klara, vi satt och spelade yatsy, pratade strunt och åt världens godaste mat, jag har nog inte ätit så gott sen jag kom hit. Det blev Spenatpaj med sallad! Efter maten så vankades det film, Dirty dancing . Tänk er själva, 5 stycken tjejer som sitter och kollar på Patrick Swayze muskulösa kropp, jag säger bara det, gick hett till i den soffan.

Idag har jag varit ledig och det har inte blivit många knop, kollat film, ätit mat och spelat fotbollsspel, men imorgon är det dags igen.

Så om ni ser en röd liten bil med söta kokosbollar komma åkande, då är det jag som är på spång till jobbet som chokladmakare!

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Svetlana

Varför har du inte berättat om din blogg tidigare.

Jag kommer från och med nu vara en trogen läsare.

allt bra med dig?

Kram

2008-09-17 @ 22:10:38
Postat av: Anonym

Hallå där Mia, hur är läget, vad händer med uppdateringar? Se så, sätt dig vid tangentbordet o berätta. kram kram

2008-09-22 @ 20:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0